Noordijk (Nedersaksisch: Noarik)

Noordijk is een kleine gemeenschap van ongeveer 800 inwoners.

De “Oale Schole” is een informatiecentrum, waar men nog veel kan zien van hoe het er in het verleden aan toeging in deze gemeenschap en het leven in Noordijk.

In het jaar 2000 is het gemeenschapshuis het “Haarhoes” door inzet van vele vrijwilligers tot stand gekomen.

Dit heeft de gemeenschap Noordijk het predicaat gemeenschap met Pit” opgeleverd.

Er bestaat een bloeiend verenigingsleven. De Historische Vereniging Oud Noordijk beheert de “Oale Schole” en organiseert verscheidene jaarlijkse activiteiten. Ook beheren ze het  “Oale Höfke”.

“t Oale Höfke” is een door een groot aantal vrijwilligers onderhouden historische tuin met vergeten groenten.

Wel eens boomspinazie, gele bieten of bloemen gegeten?
De kans is vrij klein, want ze horen tot de ‘vergeten groenten.’
De Historische Vereniging Oud Noordijk doet met het “Oale Höfke” een poging om de oude groenten weer bij de mensen op tafel te krijgen.
Bij diverse evenementen wordt de gelegenheid geboden hapjes en gerechten te proeven.
De groenten zijn niet alleen lekker, maar ook nog eens heel gezond.

Een bezoek aan het “Oale Höfke” is mogelijk tijdens activiteiten en evenementen in en om de “Oale Schole”.

Soort evenement
QR Noordijk (Nedersaksisch: Noarik)

Waar
Neede