Kinderactiviteiten o.a. voor in de voorjaarsvakantie VVV Neede

Kabouterroute :Het natuurpark de Kronenkamp, Speeltuin  Trefpunt de Berg en de VVV Neede hebben de kabouterroute ontwikkeld. De route loopt door Neede langs verschillende kabouterdeurtjes waar kabouters wonen. De kabouters kennen verschillende verhalen over de geschiedenis van Neede. Bij elke deur is een kaboutergedichtje, deze zijn gebaseerd op bijzondere verhalen, mensen, locaties of verenigingen uit Neede De basisroute langs de deurtjes  is ca. 2,5 km. Deze route is uit te breiden met verschillende lussen.

Door het dorp Neede kun je een kinderfotopuzzeltocht lopen. De vleermuis wijst je met behulp van foto’s de weg langs leuke plekjes in Neede.

Er zijn  twee wandeltochten op de Needse Berg uitgezet. Je komt langs het bed van de reus dat je via een doolhof kunt vinden. De kinderen van 4-8- jaar kunnen via de 3 km lange bewegwijzerde route, het verhaal van MAX en Meike op zoek naar Woudy, volgen. De kinderroute van ca 5 km “Terug naar het stenen tijdperk” is voor kinderen van  8-12 jaar.

De vrijwilligers van de VVV Neede hebben een kinderfietsroute van ongeveer 10 km rondom Neede uitgezet.

Je komt langs speeltuinen, de uitkijktoren, de Ordelmanskoele ,waar je kunt klimmen en klauteren op de kindersurvivalbaan, het natuurpark de Kronenkamp en het dierenparkje van ACF Ter Weeme .

Neem een bal en je tafeltennisbatjes mee want deze kun je onderweg gebruiken.

Hou je van klimmen en klauteren?

Kom naar de kindersurvivalbaan in de Ordelmanskoele  op de Needse Berg.  Deze natuurspeeltuin is gratis.

De 10 meter hoge Natuurobservatietoren op de Needse Berg kun je beklimmen.

Je kunt hier genieten van de wijde omgeving. Bij helder weer kijk je zelfs tot in Duitsland.

Alle routes zijn te koop bij de VVV winkel Oudestraat in Neede en deze activiteiten kunnen het gehele jaar gedaan worden!

8 februari 2024